dinsdag 8 januari 2013

Middaggebed.

O Heer', ik ben al weer uren bezig,
en door mijn dagelijkse arbeid zo afwezig,
van wat ik vanmorgen aan U vroeg,
is voor deze dag lang niet goed genoeg.

Want Heer', steeds wordt ik afgeleid
van wat U mij hiermee wilt leren,
door telkens weer tot U terug te keren
opdat ik mij alleen in U verblijdt.

Leg Heer', Uw Woord mij op de lippen
en laat dat zinken in mijn ziel,
geen tegenwerpingen doen ontglippen.
maar ik in afhankelijkheid voor U kniel.

Geef Heer', een woord van overdenking
nu ik in een moment zo nodige rust,
bemoedigt mag worden door Uw schenking
die mijn ziel door honger en dorst van U lust.

Laat in mij zijn o Heer', Uw Geest,
die aan mij de uitleg geeft,
van wat mij in Uw woord wordt voorgehouden,
daardoor alleen op Jezus werk te vertrouwen.

Leer mij Heer', aan U te vragen,
of  U mijn naasten wilt verdragen,
die telkens met Uw naam zo spot,
want Heer', zij geloven niet in God.

O laat Uw wonderen ons duidelijk maken,
dat geen mens aan Uw oog hier kan ontgaan.
Dan zullen wij U aanroepen van af de daken,
O God zie ons zondaars in Jezus aan.

Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten