zondag 20 januari 2013

Zien of kijken?

Kijken doe je met je ogen,
Maar zien kun je ook met je hart,
als je in Jezus Christus mag geloven,
raak je in geen ogenblik verward.

Kijken is nog geen zien,
maar zien zonder te kijken,
is geloven in Hem die je dient
en daardoor op Hem gaat lijken.

Je kunt maar op één van de twee lijken.
Dat gaat bij je vader of moeder niet op.
Dan zal het veel al doen blijken,
dat dit meestal niet klopt.

De mens uit een man en vrouw geboren,
kan alleen maar aan God toebehoren
als dat uit zijn woord en daad zal blijken,
of hij wel op Gods Zoon zal lijken?

Als ik in Zijn beeld niet wordt herkend,
dan blijkt daaruit dat ik een zondaar ben.
Gods Woord en Geest zal Zijn 'spiegel'* aanreiken,
daar zal ik in zien hoe mijn verleden 
en toekomst mij aan blijven kijken!

Heer', ontferm U over mij en wees mij genadig. Psalm 67

Soli Deo Gloria!

* Jezus verzoenend sterven en opstanding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten