vrijdag 25 januari 2013

Worden tegen gesproken!

U Heer', die mij tegen spreekt
in al mijn eigen gangen,
de band met mij dan verbreekt,
dat maakt mij Heer', o zo bange.

U Heer', die mij tegenspreekt
in al mijn gedachten gangen,
U dan ook de band met mij verbreekt
waar zou ik dan naar willen verlangen?

U Heer', die mij tegenspreekt,
in al mijn vele woorden,
vaak zo tegen anderen preekt,
dan wilt U niet bij mij horen.

U Heer', die mij tegenspreekt
zoals U tegen de leraren deed,
die in Uw tijd op aarde,
alleen deden naar hun eigen waarde.

U Heer', die mij tegenspreekt
in woorden van vermaning
laat mij zien hoe ik U wet verbreekt,
dat stelt mij eens onder bewaring.

U Heer', die mij tegen spreekt
maakt dat ik om vergeving smeekt
voor al mijn ijdelheden,
daar heeft U voor mij om geleden.
 
U Heer', die bij Uw Vader smeekt,
schenk hem om Mijn dood vergeving
Ik heb met hem mijn vlees en bloed gedeeld,
hij geloofd in Mij naar Uw bedeling.

Soli Deo Gloria!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten