zaterdag 26 januari 2013


Geloven is zeker weten!

Als mijn God nu eens niet bestond
wie zou ik dan nu loven met hart en mond,
wie zou ik nu die eer dan geven,
van maker en onderhouder in mijn leven?

Als God nu eens niet mijn schepper is,
wie heb ik dan nu hier gemist.
Wie is het die mij eens het levend gaf,
wie bewaart mij dan van wieg en na het graf?

Als Jezus niet voor mij zijn leven gaf,
wie heeft er dan voor mij geleden
Wie is het nu die neemt mijn straf,
wie heeft er dan die pers voor mij betreden?

Als God Zijn Geest en Woord niet gaf,
die mij dit alles uit wil leggen.
wie neemt mij dan die woorden af,
die God alleen maar heb kunnen zeggen?

Als God mijn Vader niet zou wezen,
dan moet ik toch van een ander zijn.
Maar als deze mij niet kan genezen,
wie verlost mij dan van dood en pijn?

Als is een woord wat iets verondersteld
maar zonder geloof niet zeker kan wezen.
Want wat God in Christus aan ons besteld
dat is geloven in een zeker weten!

Niets is er meer dan het zeker weten
dat wat God in Jezus voor mij hier al heeft bereid.
In dat geloof ontving ik Zijn genade om niet te vergeten
mijn God en Vader te loven en te danken in eeuwigheid!

Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten