donderdag 24 januari 2013

De strijd staken!

O God leer mij de strijd te staken
die ik als Jacob ook vaak doe.
U kunt alleen het zo doen maken,
het strijden tegen U maakt mij zo moe.

O God leer mij de strijd te staken
die ik met anderen ook vaak doe.
Laat mij met hun ook vrede maken
zoals Uw Zoon het met mij doet.

O God leer mij de strijd te staken
daar waar ik altijd winnen wil.
Wil mij daar gehoorzaam maken
Als U werd aangevallen was U ook stil.

O God leer mij de strijd te staken
mijn voorwaarden niet voorop doen gaan.
U wilt het alles voor mij maken,
zelfs als men mij dood wil slaan.

O God leer mij de strijd te staken
want van Uw winnen kan ik niet.
Wilt U in Christus vrede met mij maken,
zodat U mij in Hem alleen aanziet.

O God leer mij de strijd te staken
want het recht dat is aan U alleen.
Die Uw lieve Zoon aan het kruis moest raken,
winnen komt alleen door het te verliezen heen.

O God U heeft de strijd gewonnen,
die Satan U heeft aangedaan,
Uw Liefde heeft voor altijd overwonnen
dat laat Uw Geest in Uw  Woord mij verstaan!

Ik laat U niet gaan tenzij U mij zegent!  Genesis 32: 22-32

Soli Deo Gloria!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten