vrijdag 4 januari 2013

Hoe zou ik...

Hoe zou ik daar staan o Heer',
als Noach hier zou bouwen
aan de Ark van het vertrouwen
zou ik het zijn die zich bekeer?

Hoe zou ik daar staan o Heer',
al hij tot mij zou spreken,
bekeer je van de zonde weer,
deze Ark is jou als teken. 

Hoe zou ik daar staan o Heer',
schimpend en smalend lachen
met hen die U niet verwachten, 
ja dat doende keer op keer?

Hoe zou ik daar staan o Heer',
zou ik Noach helpen bouwen,
met hem op U vertrouwen,
luisteren en doen naar zijn leer?

Hoe zou ik daar staan o Heer',
de mensen daar tegenspreken,
met medelijden hebben gekeken,
hen hebben gewezen op Uw leer?

Hoe zou ik daar staan o Heer',
door Noachs vast vertrouwen
mij door U laten onderhouden
ja alle dagen telkens weer?

U laat mij staan en zitten Heer',
in Uw Kerk zoals de Ark van weleer,
door op Uw Woord en Geest te vertrouwen
wilt U met Uw gebroken lichaam en bloed
mij voor Uw Vader nog behouden!

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten