woensdag 2 januari 2013

Mijn Vader...

Mijn Vader die in de hemel is
in Jezus Christus zo waar en gewis
ik mij door Uw Geest niet vergist
in wie U bent en voor mij blijft
mijn Vader in alle eeuwigheid.

Uw Naam wordt door mij ge-Eerd
en zal ook door mij worden geheiligd,
want door Uw Zoons vergoten bloed,
heeft U mij voor de dood beveiligd,
wat verbroken was dat maakte Hij goed.

Uw Koninkrijk zal eenmaal komen
ja, dan zal U bij die mensen wonen,
bij hen, die door U zijn uitverkoren,
en door Uw Geest Uw roepstem horen.
Uw liefde met lofprijzingen belonen.

U laat Uw wil in mij geschieden,
Uw Woord en Geest in mij gebieden,
hoe ik mij hier heb te gedragen,
daarbij U gunst om blijven vragen
en al mijn noden alleen aan U klagen.

Uw wil is in de hemel en op aarde,
die gehoorzaamheid verlangt,
Uw gunst in blijdschap voor ontvangt.
Geen plaats kent een groter waarde
dan Uw wil in het hemelrond en op aarde.

U geeft mij het nodige hier op aard,
voedsel, kleding en onderdak
heeft U voor mij bijeen vergaard.
Meer dan genoeg om van te leven,
heeft U mij in Uw Zoons bloed gegeven.

Vergeef o Vader al mijn schulden,
waarmede ik de beker van Uw gramschap vulde.
ach weert U de verleidingen van mij af,
leer U mij ook te vergeven,
dat mijn naaste in schulden aan mij gaf.

Want U mijn Vader is de kracht
die door niets of niemand is te overtreffen,
bij U is de heerlijkheid in der eeuwigheid,
wat mijn hart door Uw Zoon nu mag beseffen
ja mijn Vader Uw Zoon bidt voor mij, 

amen ja amen!

Soli Deo Gloria!  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten