zondag 6 oktober 2013



Neem mijn leven...

melodie: Lvd K 473 (1973)


1. Neem mijn leven maakt het vast
laat het zijn Heer' tot Uw last,
waar U voor aan t' kruishout stierf,
daar de hulp voor mij verwierf.
 
 
2. Neem mijn leven zo U 't wil,
dat maakt mij nu voor U stil
om de weg met U te gaan,
zo U zelf eens heeft gedaan.
 
 
3. Neem mijn leven in Uw hand,
dat bedreigt van alle kant
mij het doorzicht steeds beklemt
ja, mij zo vaak droevig stemt.
 
 
4. Neem mijn leven geef mij kracht,
bij mij blijft ja dag en nacht.
Zonder U niet verder gaan
in dit vaak zo wreed bestaan,
 
 
5. Neem mijn leven bid ik U,
in mijn nood Heer' help mij nu,
red mij uit dit aards geweld,
waar Uw kracht nog weinig telt.
 
 
6. Neem mijn leven red mijn ziel,
voor het door mijn vijand viel,
die mij zo bedreigt met kwaad,
ja mij om Uw waarheid haat.
 
 
7. Neem mijn leven tot Uw eer,
nu Uw Geest mij naar U keert,
door het bloed wat U eens gaf,
redde U mij uit het graf!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten