zondag 13 oktober 2013

Wie ben Ik...
 
lezen Mattheus 16: 13-21
melodie psalm 135
 
 
 
1. Wie ben Ik, dat is de vraag,
die de Heer' ons stelt vandaag,
door Zijn Geest die tot ons spreekt,
en Gods Woord door openbreekt,
in ons hart zo hard als steen,
breekt Zijn vraag daar dwars door heen.
 
 
2. Wie ben Ik, dat is de vraag,
die de Heer' mij stelt vandaag,
door Zijn Geest die tot mij spreekt
ongevraagd mij open breekt,
Geen ontwijken mocht bestaan,
't antwoord kwam bij God vandaan.
 
 
 
3. Wie ben Ik, is Jezus recht,
in de vraag die Hij nu zegt,
aan de leerlingen gesteld,
niet één antwoord Hem verteld.
luis 'trend naar de mens alleen,
blijft ons antwoord algemeen.
 
 
4. Wie ben Ik, dringt Jezus aan,
op hét antwoord blijft Hij staan,
bij die mens die Hij verkiest,
die zich nu in Hem verliest,
Die belijdt Hem wie Hij is,
en zich daar niet in vergist.
 
 
5. Wie Hij is, laat hij verstaan;
Jezus Christus is Uw Naam.
Vlees en bloed laat dat niet zien,
maar Mijn Vader die Ik dien,
heeft het hem geopenbaard,
door Gods Geest in hem verklaard.
 
 
6. Jezus Christus is de Heer'
 Ja de Mensenzoon die 'k eer,
waar God Zijn verbond door gaf.
Neemt voor mij de schulden weg,
ging voor mij zelfs in het graf,
'k houd mij vast aan wat Hij zegt.
 
 
7. 'K vrees geen mens die zonder God,
met mijn Heiland nu nog spot,
'k wijs hen daarom met dit lied,
naar Uw Naam die niemand ziet,
maar Uw Geest maakt hen bekend
wie U Heer' voor ons wel bent.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten