dinsdag 1 oktober 2013

Ik geloof...


Ik geloof het geloof wat Gods Geest mij geeft,
waardoor Gods Woord door Christus in mij leeft.

Ik geloof daarom dat God de Schepper 
van hemel en aarde is,

Ik geloof dat de mens van God afgevallen is
en daarom zonder geloof God mist.

Ik geloof dat God een God van wonderen is
die niet te doorgronden zijn.

Ik geloof dat God in Christus bestaat,
dat buiten Hem alles eens verloren gaat.

Ik geloof in het verbond wat God mij schonk,
waardoor ik in het doopwater niet verdronk.

Ik geloof dat God Liefde is,
buiten Hem haat en vijandschap bestaat.

Ik geloof dat er buiten God
er niets is of kan bestaan,
wat Hij nog kan laten of al heeft doen vergaan.

Ik geloof dat God niet door de dood
eeuwig kan ondergaan.

Ik geloof dat God door de dood
in Zijn Zoon is opgestaan.

Ik geloof dat buiten God er geen
andere bron van energie kan bestaan.

Ik geloof dat God in Zijn Zoon Satans macht
heeft verslagen waardoor er
eenmaal geen tweedracht meer kan bestaan.

Ik geloof dat God mij door Jezus kruisdood heeft gered.
Mij uit de macht van Satan heeft bevrijd
voor tijd en eeuwigheid.

Ik geloof dat er buiten Gods Zoon
geen Waarheid kan bestaan,
omdat Hij zonder zonden dat kleed heeft aangedaan.

Ik geloof dat God mij geroepen heeft,
om van Hem te getuigen dat Hij eeuwig leeft
en wie zijn ongeloof bekend dat ook hen geeft.

Ik geloof dat God als met de Satan 'speelt',
waaruit blijkt dat de mensheid in tweeën is verdeeld,
hen die in Gods Zoon geloofd zijn gered
en die zonder geloof in Hem daar buiten worden gezet.

Ik geloof in God die Zijn kracht laat zien,
hoe onoverwinnelijk Hij is, aan wie Hij verkiest, Hem dient.

Ik geloof in de onoverwinnelijke rechtvaardige God,
die alles bepaalt door Zijn Liefde
en buiten Hem alles vergaat wat daar mee spot.

Ik geloof dat God in Jezus Christus mij genadig is
dat Hij al mijn zonden heeft uitgewist. 

Ik geloof niet in mensen want die kan ik zien
en ik weet van God zelf dat geen mens dat verdient 
ook weet ik van Jezus Christus Gods Zoon
 dat zonder geloof
niemand God als zijn Vader zal zien.

Ik geloof dat ik zonder God in Christus niet geloven kan,
want wie is het dan,
die alles schiep tot Zijn eer, wie weet er buiten Hem
naar waarheid daar iets van?

Ik geloof in het verzoenend bloed van Gods Zoon
die voor mij bidt naast Zijn Vaders troon.

Ik geloof dat ik Hem bidden kan:
Heer' Jezus bidt voor mij want U weet van mij alles,
ja zelfs hoe makkelijk ik hier nog vergeten kan. 

Ik geloof dat mijn God niet liegen kan!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten