zaterdag 12 oktober 2013

 
 Laat mij...
 
 
Laat mij geen dag beginnen
zonder U Heer' te danken,
dat U mij heeft bewaard,
zonder te zijn bij mijn zinnen
heeft U mij Heer' gespaard.
 
 
 
Laat mij geen dag beginnen
zonder U te vragen,
Heer' wil mij deze dag verdragen,
ook als ik U zal vergeten.
Wilt U dan nog van mij weten?
 
 
 
Laat mij niet gaan eten,
zonder Uw zegen te vragen.
Dankende U de eer dan geven,
daaraan denkend al mijn dagen
en dat niet doen vergeten.
 
 
 
Laat mij bij mijn dagelijks werk
Uw Naam ook eren,
Door Uw Geest versterkt,
mij naar Uw wetten keren,
wat ik van U mocht leren.
 
 
 
Laat mij waar Uw Naam bespot
of wordt tegengesproken.
Voor hen biddend' U dan vragen,
wilt U hen dat vergeven Heer'
ook hun schuld wegdragen?
 
 
 
Laat mij Heer' er hen op wijzen,
wat U voor ons heeft gedaan,
laat Uw Geest ons dat bewijzen
door bij Uw Woord stil te staan,
Satans macht in ons verslaan
 

Laat Uw liefde ons doen leren,
om ons naar U toe te keren,
Geef een hart wat U belijdt
al onze schulden, voor U niet verbergen,
waar Uw kruisdood ons van bevrijd!
 
 
Soli Deo Gloria! 

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten