vrijdag 18 oktober 2013

Leren lezen!
 
lezen Handelingen 8 
 
 
 
Hebben wij geleerd
Gods Woord te kunnen lezen,
Zijn wij door Zijn Geest bekeerd,
om Gods Woord te kunnen verstaan?
 
 
 
 
Menen wij zelf dat Woord te kunnen lezen,
en te kunnen begrijpen wat daar staat,
moeten wij dan dat Woord niet vrezen,
dat zegt; dat dit zonder Zijn Geest niet gaat?
 
 
 
Leren lezen dat gaat op school,
met de uitleg van de letters,
los van elkaar zijn dat maar spetters,
maar aan elkaar een verhaal.
 
 
 
Gods Woord leren lezen,
gaat alleen maar door Zijn Geest,
die ons van God is gegeven,
waardoor een ieder die dat gelooft,
Gods Woord in Zijn Zoon verstaat.
 
 
 
 
Woorden lezen kunnen wij snel,
maar verstaan wij de inhoud dan wel,
al is de vorm en de taal mij bekend,
wil dat niet zeggen dat ik God ken.
 
 
 
 
Jezus Christus is het Woord
als de Waarheid ons gegeven,
wie door Zijn Geest daar naar hoort,
heeft door Gods liefde leren lezen.
 
 
 
 
Heer' neem weg mijn vreemd verstand,
wat alleen verstaat het door mij geleerde woord.
Leid mij aan Uw eigen hand,
door Uw Geest in Uw Goddelijk Woord!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten