zondag 27 oktober 2013

Wie is het?
 
Lezen: Matth, 12:46-50
 
 
 
Wie is die broer van mij,
wie hoort daar nu echt bij?
Dat zijn Jezus eigen woorden,
Hij weet alleen wie bij Hem horen!
 
 
 
 
Wie doet Vaders wil met mij,
wie deelt het leed daarbij,
wat ik voor anderen heb geleden,
wie heeft er voor mijn leed gebeden?
 
 
 
 
Wie vraagt er nu naar mij,
wie maakt mij daarmee echt blij,
is hij het die in mij gelooft,
of mij juist van zijn broederschap berooft?
 
 
 
 
Wie lijdt met mij in aardse tijden,
in de strijd die ik alleen moest strijden?
Ja dat is mijn broer daar hoor ik bij
die met mij, door en voor anderen lijden!
 
 
 
 
Wie deelt met mij de vreugd,
wie zal zich met mij verblijden?
Hij is het die zich in Mij verheugt,
die verlost is door Mijn bitter lijden!
 
 
 
Wie deelt met mij dood, hel en graf,
dat is wat Mijn Vader gaf aan mij als straf,
omdat ik voor hen de plaats in nam,
die bij Hem nooit meer om verlossing kwam!
 
 
 
Hij is het, zegt Jezus, die bij Mij hoort,
die door Mijn Geest en Woord,
geen andere wil zal doen of erkennen,
dan alleen die hem bij God,
onze Vader zal brengen!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten