woensdag 16 oktober 2013

Verlangend...
 
 
 
 
...strekt mijn hart zich uit,
nadat God in Zijn wijs besluit,
Hij mij wil ontvangen.
Heer', wat kan ik daar
nu alzo naar verlangen!
 
 
 
...wacht mijn ziel het af,
wanneer hij zal opstaan uit het graf,
waar het lichaam van schulden is ontdaan,
de dag waarop het op zal staan,
Heer', naar U nu al kan verlangen!
 
 
 
... vraag ik in elk gebed,
waartoe Gods Geest dat in mij wekt,
maak in mij los de banden,
die mij hinderen om
naar U te doen verlangen!
 
 
 
...hef ik mijn hart naar boven,
waar mijn God en Vader is,
waarin ik mag geloven,
dat Hij mij niet in de vreemde laat,
alvorens de boze wereld eens vergaat!
 
 
 
...buig ik mij in het gebed,
al smekende Heer', ach red,
mij uit des Satans hand
en breng mij naar het Vaderland,
waar Liefde de vervulling is van Uw wet!
 
 
 
...leg ik mij ter ruste neer,
en dank ik eerst mijn God en Heer',
die mij aan Zijn voeten leerde buigen,
om dank voor Zijn liefde
aan mij arme zondaar te betuigen!
 
 
 
...vraag ik aan Gods Geest,
wanneer begint hét grote feest,
waarop wij met zovelen hopen.
Wanneer gaat voor ons de hemelpoort open,
dan wordt ons geloof aanschouwen,
waarop wij nu nog verlangend
op God vertrouwen!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten