vrijdag 11 oktober 2013

Waarom... .?
 
 
 
Waarom spreekt het mij niet aan
dat ik eenmaal sterven moet.
Waar moet ik dan om een antwoord gaan,
want van mijzelf weet ik dat niet goed.
 
 
Waarom tel ik vaak de jaren,
die men doorgaans toch hier leeft,
terwijl ik mijzelf niet kan bewaren,
voor elke seconde die God mij geeft.
 
 
Waarom blijven zoveel vragen,
over die wel en die niet,
zo veel of weinig moeten verdragen,
door lijden, werken en verdriet.
 
 
Waarom heb ik zoveel vragen
en geeft iemand mij het antwoord niet,
waardoor ik niets meer hoef te vragen,
omdat ik het dan zelf duidelijk zie?
 
  
Waar is waarom dan begonnen,
weet geen mens dat hier dan niet,
is er niemand die het waarom heeft overwonnen,
ben ik het dan die iemand over het hoofd zie? 

  
 
Waarom leert geen mens mij te geloven,
zodat ik geen vraag meer heb,
waarom wordt mijn vraag opzij geschoven,
of gevangen in een web?
 
 
Één kan jou het antwoord geven,
die jouw vraag aan God eens riep,
waardoor Hij hier was verlaten,
Jezus is Zijn Naam,
de Mensen Zoon van God die jij verliet!
 
 
Ken je Hem,
of ken je Hem niet,
waardoor jouw vraag jou verliet!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten