maandag 21 oktober 2013

 
Biddende vragen...
 
 
 
Laat mij Heer' in dit korte leven,
geen moment zijn onbenut,
waarin ik mijn dank U zal geven,
voor dat wat U alleen lukt.
 
 
 
Laat mij Heer' hier niet gaan dwalen,
in de tijd die kostbaar is,
waarvoor U met Uw bloed wilde betalen,
laat daarvoor geen moment zijn onbenut.
 
 
 
 
Laat mij Heer' geen uitvlucht zoeken
om mijn eigen zin te doen.
Leer mij Uw Woord te onderzoeken,
waarin U mijn schuld verzoent.
 
 
 
Laat mij Heer' mijn gang niet gaan,
zo dikwijls dit al is geschied,
wil mij daar nu stil doen staan,
wat Uw Geest in mij gebiedt.
 
 
 
Laat mij Heer' mijn oog af wenden,
waar de ijdelheden zijn,
wil o Geest Uw bijstand zenden,
maak mijn leven door Zijn bloed rein. 
 
 
 
Laat mij Heer' niet hoeven vragen,
om de zonden niet te doen,
wil mij door het geloof in U dragen,
U die mijn zonden heeft verzoend.
 
 
Laat mij Heer' van U liefde getuigen,
daar waar met Uw Naam wordt gespot,
zo dat alle mensen hun knieën gaan buigen,
voor de eer van U mijn God!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten