dinsdag 1 oktober 2013



Leer mij...

tekst en melodie: Gerard Schlingmann
harmonisatie: Gerben Budding


1. Leer mij lief te hebben 
wat mij tegen spreekt.
Mij dan niet gaan verzetten,
maar doen als Jezus deed.

2. Leer mij acht te geven,
voor wat U mij vraagt;
door Heer' U na te leven,
U die mij nog verdraagt.

3. Leer mij U te vragen;
naar Uw wil en wet
in 't spoor U na te dragen,
daar waar Uw voetstap zet.

4. Leer mij Heer' het bidden,
om de kracht van U.
Blijf bij ons in het midden,
 ja Heer' dat vraag ik U.

5. Leer mij te onderzoeken,
het Woord wat U gaf,
met voorrang op de boeken,
die ik mijzelf eens gaf.

6. Leer mij U na te zeggen,
wat ik U misdeed,
heel eerlijk uit zal leggen
hoe vaak ik U vergeet.

7. U mijn Heer' en Heiland,
leert mij met geduld,
hoe' k omgaat met mijn vijand,
want schuld hebt U vervuld!


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten