dinsdag 15 oktober 2013

Stel...
 
 
Stel dat niemand het begrijpt
en dat niemand het kan weten,
dat God onze Vader is.
Van wie kan ik dat dan weten?
 
 
Stel dat alles dwaasheid is,
over wat er van God wordt gezegd,
dat Hij mij als Christen mist,
Door wie wordt dat dan uitgelegd?
 
 
 
Stel dat er geen Satan is,
waardoor ik alles van mijzelf kan weten,
wie is het dan die zich in mij vergist
en toch mijn fouten heeft verweten?
 
 
 
Stel dat er geen oplossing is,
om de dood te kunnen ontlopen,
waarom heeft God dan gewild,
dat Johannes, Jezus moest dopen?
 
 
 
Stel dat er niets te vertellen is,
over wat God doet met mensen,
die niets van Hem weten willen,
en toch kunnen voldoen aan Zijn wensen?
 
 
 
Stel dat het onmogelijke mogelijk is,
maar onmogelijk blijkt bij mensen,
dat God schulden heeft uitgewist,
als dat niemand zou wensen?
 
 
 
Stel dat er niets te stellen valt,
elk mens naar God zijn vuisten balt,
dan kijken de mensen elkaar verdwaasd aan,
en heeft ieder een ander antwoord
op zijn eigen 'korte' bestaan.
Zo dwaas kan het zonder God gaan.
 
 
Maar geen mens kan zonder God
in Christus Jezus
zijn ziel in het leven behouden,
dat kan zonder geloof in Hem niet bestaan!
Dat heeft Gods Geest in die mens gedaan!
 
 
 
Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten