zaterdag 19 oktober 2013

Geen moment

Geen seconde...



Geen seconde in mijn leven

heeft mij recht gegeven

om mijn eigen wil te doen.

Elke seconde in mijn leven

is in genade mij gegeven,

waardoor mijn schuld

hiervoor is verzoend.




Geen seconde zonder God,

bestaat er in mijn aardse tijd van leven

Toch kom ik vele seconden tekort,

waarin ik Hem Zijn eer niet heb gegeven.

Als Gods Zoon dat niet voor mij zou doen,

dan kan ik niet aan Gods recht voldoen.




Geen seconde komt God te kort,

in de liefde van Zijn Zoon,

waarin mijn schuld vergeven wordt,

dat is Zijn Vaders Liefdes loon,

wat Hij op aarde in Zijn Zoon heeft gebracht,

kon van geen mens hier worden verwacht,

dat heeft de Mensenzoon voor ons volbracht.





Geen seconde meer zonder God

zal er eenmaal voor eeuwig wezen,

voor de mens die nu opnieuw geboren wordt,

die hoeft hier geen seconde meer te vrezen!

Gods Liefde komt niets tekort

Hij zal voor de mens in Zijn Zoon

immers voor eeuwig Dezelfde wezen!




Vele seconden komen de mensen tekort,

in het doorleven van hun eigen leven,

daar waar God niet aan verbonden wordt,

omdat zij Hem daar het recht

in Zijn Zoon niet willen geven.




Maar die door Jezus verzoenend bloed zondaar wordt,

leert in de tijd hier hem nog gegeven,

om met Hem biddend te smeken;

elke seconde zonder God

hem dat te willen vergeven.




Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten