vrijdag 11 oktober 2013

 
 
Het is maar wie het zegt!
 
 
Als ik zeg,
jij bent een kind van God,
kan jij daar niets aan hebben,
want alleen God bepaalt jouw lot,
Zijn Geest kan jou dat zeggen.
 
 
Als ik zeg,
jij moet in God geloven,
dan kan jij dat daardoor niet doen,
want het geloof dat komt van boven,
want God heeft in Christus hier op aard
 jouw schuld verzoend.
 
 
Als ik zeg,
jij bent een zondaar,
dan is dat niet terecht,
want dat maakt Gods Geest alleen waar,
vraag het Hem daarom dan maar.
 
 
 
Als ik zeg,
God vergeeft al jouw zonden,
dan is dat niet om mijn woord waar.
Door Christus aan het kruis gebonden,
dan zie jij Hij maakt dat alleen
voor mij waar.
 
 
Als Gods Geest het in jou zegt,
al wat jij hebt misdreven
op grond van Gods Heilig Recht,
dan zal Hij jou de Waarheid geven,
waardoor je tot Gods eer kan leven.
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten