zondag 13 oktober 2013

 
Alleen de Waarheid!
 
 
 
Spreek de waarheid
lieg daarom niet,
want er is een God
die hoort, weet en ziet.
Laat je ja ja zijn
en je nee nee wezen,
spreek God en jezelf 
in Zijn Woord niet tegen.
 
 
 
Laat je ja zijn ondertekend
door het bloed van het lam,
spreek daarom niet onberekend
over Hem die in Waarheid tot ons kwam.
 
 
Je zult de eed niet breken
is wat Jezus ons gebood.
Je woord niet met een
 leugen worden vergeleken
maar door Zijn Waarheid
alleen doen verstaan.
 
 
De macht van goed en kwaad,
is de kennis die God alleen verstaat,
daarom heeft God die boom verboden,
om de leugen niet te verstaan.
 
 
Heer' laat mij de eed niet zweren,
op het Woord van Gods verbond,
het hemels vuur zou mij kunnen verteren,
als het kruis van Jezus niet bestond.
 
 
Laat het ja van U verkregen,
bij mij genoeg dan wezen,
daar in mij de leugen is bewezen.
waar mijn belijdend ja, zich in U bevond.
 
 
Zet Heer' een wacht voor mijn lippen
behoed de deuren van mijn mond,
opdat daar niets onbedachts uit zal ontglippen
maar dat U het geloof in Christus
daaruit verstond!
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten