dinsdag 1 oktober 2013


Een worsteling ontstaat...

lees: Genesis 32

wanneer ik niet gelovig ga
op de weg waarop ik sta,
dan zal mijn God mij tegenhouden,
omdat ik niet op Hem vertrouwde.

wanneer ik staande blijf,
in heel veel tegenspreken,
dan is het God die mij schrijft
en Zijn Waarheid zal preken.

wanneer ik mij verhard
om niet naar God te horen
dan is het Gods Geest
die neemt mij bij de oren.

wanneer ik mij niet houd
aan wat Gods wet gebiedt,
dan gaat alles fout,
zo Gods wil in mij niet geschied.

dan wanneer ik ongelovig
mijn eigen zin wil doen.
Dan is Gods Zoon voor mij niet overbodig,
Hij die alleen mijn schuld verzoend.

als ik niet wil geloven,
dat God mij heeft verkozen.
Dan meet God bij mij de maat,
waardoor ik verder mankende ga.

als ik niet heb geweten,
dat Hij aan deze plaats is geweest,
ik al mijn beloftes aan Hem ben vergeten,
dat laat Hij mij genadig zien door Zijn Geest.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten