dinsdag 15 oktober 2013

Zie of zeg...
 
 
Zie of zeg ik niet te veel
over fouten van een ander?
waardoor ik deze niet met hen deel,
niet vergevende elkander?
 
 
Zie of zeg ik niet te veel,
waar het hier op aard aan schort,
mijn tijden daardoor niet goed verdeel
waardoor ik zelf niet veranderd word?
 
 
Zie of zeg ik niet wat ik zie,
voor de ander die
daaruit kan leren,
hoe hij zich niet hoeft te verweren?
 
 
Zie of zeg ik wat God mij laat zien,
dat ik over de ander negatief zal praten,
heel makkelijk straf daardoor verdien,
kan ik dat nu nooit eens laten?
 
 
Zie of zeg ik niet wat God mij zegt
in Zijn heilig Woord van Recht.
Dat als ik mij daaraan niet houd,
ik mijn huis op zandgrond bouw?
 
 
Jezus zegt daar Hij mij ziet,
doe een ander geen verdriet,
door wat je van hen zegt of ziet,
daarin dien je mijn gebod van liefde niet.
 
 
Heer' U laat mij hier door zien,
Uw verzoenend sterven wat ik verdien,
want hoe vele keren
moet ik dit nu hier nog van U leren!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten