donderdag 10 oktober 2013

 
 
Is gezondheid het belangrijkste... .?
 
 
 
 
als God mij zegt,
het is genoeg,
in de tijd
daar Ik jou verdroeg
met de dingen
die jij zelf hebt bedacht,
waarbij jij geen hulp
van Mij hebt verwacht.
Want aan Mijn genade
had jij niet genoeg.
 
 
 
als God mij zegt,
het is genoeg
met de tijd voor jou
waarin jij Mij
weinig of geen zegen vroeg
bij alles wat jij
doet en deed
was jij het die
Mij daarbij vaak vergeet.
Want aan Mijn genade
heb jij niet genoeg
 
 
 
 
als God mij zegt,
het is genoeg
met de tijd waarbij jij
Mijn Naam
op jouw voorhoofd droeg,
daar heb jij niet meegedaan
waarom Ik Hem jou gaf,
Het is daarom nu
Mijn recht
voor de tijd van straf.
Want aan Mijn genade
had jij niet genoeg.
 
 
 
als God mij zegt,
het is genoeg
met de dingen die jij
niet aan Mij vroeg,
jij hebt de meeste tijd
aan jezelf besteed,
waarbij Mijn wil
er bij jou
niet toe deed,
Want aan Mijn genade
had jij niet genoeg.


Als God mij zegt
het is genoeg,
want aan het gepredikte Woord
door Mijn Geest,
had jij niet genoeg,
je liep er van weg
kon er niet meer tegen,
terwijl daar voor jou gebeden
en Mijn Naam beleden werd,
had jij aan Mijn
genade niet genoeg. 
 
 
 
als God mij zegt,
het is genoeg
met de dingen die jij
over Mij schreef of zegt,
want wat kwam daar
in de praktijk
van jouw aardse leven
dan van terecht,
had jij aan Mijn genade,
zonder eigenverdienste,
niet genoeg?
 
 
 
 
als God mij zegt,
er is nu nog tijd genoeg,
om jouw zondenschuld
aan mij te geven,
die Mijn Zoon
aan het kruis
ook voor jou weg droeg,
door Zijn vergoten bloed
zal je eeuwig kunnen leven.
Aan mijn beproevingen
met jou komt een eind,
want aan Mijn genade
kom je niets tekort,
ja voor zondaren
is er van Mijn genade genoeg.

 
 
 
Ongezond zijn zal ik,
in Hem gelovend, 
eenmaal niet meer
kunnen beleven!
Zij die in Hem geloven
 gaan in Zijn rust,
zij zullen niet meer sterven,
maar door Zijn genade,
met Hem eeuwig leven!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
  
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten