vrijdag 21 augustus 2015


Afvallige moeten zijn!


Joh. 13: 3-10

Zou ik geen afvallige van God zijn geworden,
dan heb ik van Zijn gebod niets verstaan.
Dat is immers zonder God een onneembare horde,
ik zou rechtvaardig onder Zijn wet moeten vergaan.


In God gelovend wordt niemand geboren,
niet de wil van een man kan dat hebben gedaan.
Om als een kind bij God te kunnen behoren,
moet dat leven uit de wil van God zijn ontstaan.


Gods Woord en Geest wijzen de weg,
waardoor de wil van God wordt verstaan.
Daaruit blijkt duidelijk dat ik niet doe wat ik zeg,
dat moet Gods Zoon voor mij hebben gedaan.


Elke bijdrage door de mens zelf verricht,
bewijst aan Gods wil niet te willen voldoen.
Een groter tegenstander kun je niet van Hem worden,
wanneer je schuld niet alleen
 door Zijn bloed is verzoend.


God ontvangt alleen dank op Zijn werk
van een door Hem uitverkoren Kerk,
die als vijanden van God te zijn geweest,
Zijn Liefde hun schuld door Jezus bloed vergeeft.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten