zondag 16 augustus 2015



Hoognodig is het!

Gen. 32


Hoe nodig is mijn tegenspoed,
waarin God mij in de strijd ontmoet
om mij te doen belijden,
dat ik tegen Hem blijf strijden,
waar ik nu bijna in bezwijken moet
door eerst mijn eigen weg te gaan
en Hem daarbij niet voor liet gaan,
voordat mijn vijand mij ontmoet.


Hoe nodig is mijn tegenspoed,
waarin men mij blijft bestrijden,
omdat ik mijn levenlang het leren moet,
hoe mijn Heer' voor mij moest lijden.
Zo heb ik mijn God ontmoet
om van al mijn slimme streken,
waarin ik dacht, zo doe ik het goed,
voorgoed daarmee moet breken.


Hoe nodig is mijn tegenspoed,
ondanks al mijn rijke zegen,
die ik daarbij van God verkregen,
nu Hem oprecht belijden moet,
mijn Heer', ik werkte U zo tegen
in alles wat U voor mij doet,
ontwierp ik zelf mijn eigen wegen,
waarop ik nu Uw kracht ontmoet.


Hoe nodig is het dat ik belijden mag,
dat God mijn hele leven zag
als voorwerp van Zijn lust,
mij met Zijn kracht in liefde kust
door het komen in mijn stam,
al mijn tegenspreken op Zich nam,
mijn leugens heeft vergeven,
om Hem alleen de eer te geven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten