zaterdag 15 augustus 2015



Waarom niet, daarom wel!

Luk. 9:20-26

Waarom mijn tijd verdoen
met dingen van heel even,
terwijl ik weet van toen,
waar Jezus Zijn leven voor heeft gegeven.


Waarom mijn tijd verdoen
naar eigen lusten en begeren,
terwijl ik weet hoe mijn schuld werd verzoend,
waarom Jezus de verlossing aan het kruis moest ontberen.


Waarom mijn tijd verdoen
zonder de zonden ernstig te nemen,
omdat ik zo niet aan Zijn gebod kan voldoen,
waarvoor Hij zijn liefde aan mij heeft gegeven.


Waarom mijn tijd verdoen
met ik kan toch het niet anders willen,
terwijl ik weet hoe het moet
om de honger naar de zonden, te stillen.


Daarom kunnen wij niet voldoen
aan wat Jezus voor ons heeft gedaan,
omdat Hij onschuldig de schuld heeft verzoend,
wat wij alleen in het geloof doen door Zijn Geest te verstaan.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten