maandag 10 augustus 2015


Spreek mij aan Heere!

Rom. 3:4

Spreek mij tegen om Uw Woord,
zodat mijn hart en mond zwijgen,
maar door Uw Geest dan hoort,
hoe ik U gehoorzaam kan blijven.


Spreek mij tegen om Uw daden,
laat mij niet op mijn daden roemen,
maar laat mijn ziel U zo mogen verstaan,
waarom U mij rechtvaardig kan verdoemen.


Spreek mij tegen om mijn wil
geen lust tot zondigen meer te geven,
maar laat Uw wil in mij bestaan,
maak Uw daden zichtbaar in mijn leven.


Spreek mij tegen om Uw wet
met eerbied en lust te volbrengen,
waardoor ik zal worden stopgezet
om de lijst van mijn zonden te verlengen.


Spreek mij aan Heer' in Uw liefde,
waaruit Uw macht in mij dan blijkt,
vestig mijn hoop op U naar boven,
waar U hier in genade naar mij kijkt.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten