dinsdag 11 augustus 2015



Het deksel weggenomen!

2 Kor. 3


1. Gods vriendelijk aangezicht
heeft vrolijkheid en licht
voor al d' oprechte harten,
ten troost verspreid in smarten.
Juicht vromen om Uw lot,
verblijdt U steeds in God,
roemt, roemt Zijn Majesteit,
zo wordt Zijn lof verbreid,
voor al dit heilgenot.


2. Laat Heer' Uw aangezicht
op mij zo zijn gericht,
Uw glans naar U weerkaatsen
op alle aardse plaatsen,
daar waar U mij laat gaan
door alle mensen saam,
Uw Bron dan wordt herkend,
God die verlossing brengt,
in Jezus Christus naam.


3. Als Heer' Uw licht niet schijnt,
Uw glans bij mij verdwijnt,
het duister weer zal keren,
laat dan Uw Geest mij leren,
waardoor dit dan geschiedt,
houd ik Uw wet dan niet?
Bekeer mij dan o Heer',
zodat Uw glans mij ziet,
die tot U wederkeert.


4. Neemt U mijn deksel weg,
waardoor geen mens meer zegt,
van wie en waar gekomen,
maar weet waar U zal wonen
door 't licht dat van mij schijnt,
wat nimmermeer verdwijnt,
Uw Geest ons uitleg geeft,
God is de God die leeft,
voor die Zijn wetten vreest.


5. Laat door Uw Bron van licht
door Jezus werk verricht,
het duister doen verdwijnen,
zodat Uw licht zal schijnen,
als spiegels ons doet staan
weerschijnen wij U saam,
Uw Liefde wordt herkend,
door wat Uw Geest ons brengt,
tot glorie van Uw Naam.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten