vrijdag 28 augustus 2015



Geloven wat men ziet,
is de waarheid altijd niet!

Ps. 62: 8 (ob)

Met de krant in mijn hand
en het beeld op de buis,
lijkt het voor mij net echt,
maar ik weet, het is ook veel ruis*


Men gelooft wat men ziet,
maar is het helemaal echt
dan weet men dit vaak niet
of dat het wel goed is uitgelegd.


Het hoeveel, wat en waarom,
daarvan hoort men een deel,
of men zegt het heel krom,
maar vraagtekens blijven er veel.


Eenmaal sprak God een woord,
tot tweemaal toe heb ik het gehoord,
dat God de Almachtige,
overtreft bij ons de aller krachtigste.


Zijn Woord is onveranderlijk waar,
wordt door Zijn Geest klaar
en ontegenspreekbaar te onderscheiden
in waarheid en leugentaal,
dat zal mij in God doen verblijden.


Soli Deo Gloria! 


* niet zuiver of echt waar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten