woensdag 19 augustus 2015




Gods oordeel telt!


Mijn mening over de één,
geeft ook een mening over de ander.
Houd ik mijn mening bij mij alleen,
dan komen die meningen nooit tot elkander.


Mijn mening over God,
bepaalt mijn zondaarsslot.
Gods mening over mij,
maakt mij in Christus zondevrij.


Kaïn gaf zijn mening over Abel,
van Abel weet ik zijn mening over hem niet,
het bracht Kaïn tot het gebruik van een sabel,
maar God is het die het hart aanziet.


Door God herken en erken ik mijn zonden,
Hij vroeg mijn mening over Hem niet,
maar heeft die op Zijn Zoon gevonden,
waardoor Hij geen zonden meer van mij ziet.


Mijn meningen zijn mijn daden,
bedekt en onbedekt bekend bij God, 
die het recht in Zijn genade,
door Jezus bloed betaald,
bepalen mijn eeuwig zaligst lot.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten