donderdag 20 augustus 2015


Ontdekt?

Ps. 51 : 4 ob


O God, die mij ontdekt
aan al mijn vuile zonden,
die ik zelf heb bedekt,
niet zo erg heb gevonden.


O God, die mij ontdekt
aan mijn schijnheilige gelaat,
waarmee ik mij heb bedekt,
zo vaak mee op de foto sta.


O God, die mij ontdekt
aan mijn slinkse Schlingmann streken,
waarmee ik mijn tekorten heb bedekt,
die ik op anderen heb willen wreken.


O God, die mij ontdekt
aan mijn gebroken krukken,
waarmee ik mijn 'goed bedoeld' fatsoen
nog steeds probeer te onderstutten.


O God, die mij ontdekt
aan mijn verdraaide woorden,
waardoor velen werden opgewekt,
maar niet de waarheid van mij hoorde.


O God, die mij heeft ontdekt
in Jezus Christus,Uw eigen Zoon,
daarin vindt U mij onbevlekt,
rechtvaardig voor Uw troon.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten