zondag 9 augustus 2015


Het bijzondere
aan Gods wonderen.

Dan. 6: 10-28
Math: 6: 9-13


Mijn krachtigste gebed,
dat door God werd verhoord,
is gebeden met de woorden
door Gods Geest op mijn lippen gelegd,
daar worden al mijn 
gebrekkig uitgesproken woorden
door God onvervalst gehoord.
Zo kan ook ik 
in een leeuwenkuil worden geworpen
en word ook ik door het geloof
in mijn almachtige God,
smetteloos eruit geholpen.
Daar waar mijn haters
onder het brullende geweld,
door Gods rechtvaardig oordeel
worden geveld.


Gods Woord geeft door Zijn Geest
dit wonderlijke teken,
waaruit Gods almacht is gebleken.
Zo heeft Jezus ook zijn tekenen gegeven,
waardoor zieken werden genezen,
doden werden opgewekt.
Maar zelf werd Hij niet van het kruis
en de dood door God gered
om onschuldig met al de zijnen,
die door de dood heen Hem volgen,
met Hem te worden opgewekt,
onbesmettelijk voor God kunnen verschijnen.
Daarom bid en dank ik dit gebed,
wat Jezus aan mij heeft gegeven,
deze woorden die door Zijn Geest,
mij tot lof van God
met Hem eeuwig doen leven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten