maandag 24 augustus 2015


Vreemdeling zijn
om inwoner te worden.

Ps. 116

Heer' laat mij waakzaam wezen
in dit van U zo vervreemde land,
waar U Uw Woord heeft gegeven,
maar hier steeds minder in ons brandt.


Heer' houd door Uw Geest brandend
Uw vuur in mijn zo vaak smeulend bestaan,
U blijft de Zelfde onveranderd, verlangend 
om in mijn gebed om hulp tot U te gaan.


Heer' laat mij als Uw vreemdeling blijven
in dit land waar ik nu nog ben,
mijn brieven naar U blijven schrijven,
omdat U Heer' geen vreemde voor mij bent.


Heer' laat mij Uw taak nog vervullen,
waarvoor U mij de gave eens gaf,
neem daarvoor alle onnodige spullen,
door mij gewillig van mij af.


Heer' laat mij geen giften geven aan de rijken,
waardoor ik mij met hen vermeng,
doe mij met U naar de armen kijken,
wat U mij geeft, dat ik bij hen dan breng.


Soli Deo Gloria! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten