zondag 16 augustus 2015



Heer', kom haastig!

Ps. 70
Math: 24 en 25
Openb. 22: 17a

Wat geweest is,
dat is geweest,
dat komt niet weder.
Kom, haast u,
maakt u gereed
voor het ontvangen
van uw Heer',
kom, haast u want
Hij komt spoedig weer!


Maak uw pinnen los
en strijk de zeilen,
waar u, u veilig bij meent,
zal snel verdwijnen
bidt, dat het geen winter is,
als u moet vluchten.
Want het is u niet vreemd,
waar Jezus hier
eens onder moest zuchten.


Ga niet in huis
om nog iets te halen,
volg Hem achter Zijn kruis,
waaraan Hij uw schuld
voor u wilde betalen.
Ga na die dingen,
die Hij van u verlangt,
zodat u gereed bent,
wanneer Hij u ontvangt.


Houd u niet vast,
aan de tijdelijke dingen,
laat achter die last,
waartoe men u wilde dwingen.
Zie niet achterom,
zoals Lots vrouw dat deed.
Hij roept de zijnen,
kom maakt u gereed,
om voor Hem te verschijnen.


Een dag is in Uw huis 
o Heer' mij meer,
dan duizend waar ik U ontbeer.
Laat mij op de drempel
van dit vervallen bouwwerk staan,
omdat ik zeker weet,
mijn Verlosser komt er aan.
Wat geweest is, is voorbij,
ja Heer', wanneer verwacht U mij?


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten