zaterdag 22 augustus 2015


Onderweg naar
het beloofde land!


O God van genade!
Zijn mijn daden 
niet overeenkomstig
mijn gebed,
dan is mijn bidden
gelijkend op vloeken,
waar Gods Geest in mij
nauwkeurig op let.


Zijn mijn daden
niet overeenkomstig
 Gods gebod,
dan is mijn getuigenis
van Gods Liefde
vol van laster en van spot,
waar Gods Geest in mij
nauwkeurig op let.


Zijn mijn daden
niet overeenkomstig
met wat God van mij vraagt,
dan is het Gods Geest,
die mij voor Gods recht daagt,
woorden en daden zijn één
in het verlossingswerk
van Jezus Christus alleen.


Zijn mijn daden
niet overeenkomstig
 Jezus geboden,
dan ben ik niet
door Zijn Woord tot het
door Hem bedoelde
zaligmakend' geloof gekomen,
als Hij mij niet redt.


Gods daden zijn gelijk
aan Zijn Woord,
die door Zijn Geest
bij mij worden gehoord.
Gods weg wordt in mijn dagelijks gangen
door satans werk doorkruist.
Maar Zijn Zoon houdt mij vast
op de weg naar het Vaderhuis.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten