zondag 10 augustus 2014




Afstand opgeheven!


De afstand tussen God en mens
wordt door Gods Geest bepaald,
die sneller dan het licht
door de kracht van het geloof wordt ingehaald,
waardoor zijn ziel zal leven.


Eer dat mijn ziel door Gods Geest, God bidt
heeft God van mij vernomen,
met welke vragen ik zit,
waar ik zonder Hem niet uit kan komen.


Eer dat ik riep heeft God mij gehoord,
 mijn roepen en mijn klagen,
Jezus Zijn Zoon heeft ver daarvoor 
mijn schuld aan het kruis weggedragen.


God is de God van tijd en eeuwigheid,
Hij kiest de zijnen ver voor dat zij dat weten,
God zal de zijnen, die Hem door Zijn Geest aanbidden
 nooit meer kunnen vergeten.


God antwoordt niet op al mijn vragen,
zoals een vader dat bij zijn kind'ren niet doet,
Hij kent en weet wanneer ik dat kan verdragen,
want op dat moment versta ik het antwoord goed.


Hoe ellendig en alleen ben ik zonder God,
niets of niemand kan mij helpen.
Dat is een vreselijk ondragelijk lot,
wat een vreugde is het dan wanneer
Hij komt om mijn tranen te stelpen.


De afstand tussen God en mij
zal eenmaal voor eeuwig opgeheven zijn,
dan wordt geloven Hem aanschouwen,
zonder verdriet, moeite, zonden of pijn
volmaakt gelukkig, waarop ik kan vertrouwen.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten