zaterdag 2 augustus 2014


Met grote ernst!



Zou ik satans macht
niet te licht vinden, 
bij het overtreden 
van Gods Heilige Wet?
Vergeet ik niet dat hij
mij onverbrekelijk vast kan binden,
als God in Christus mij
 uit zijn klauwen niet redt?


Zou ik hem die kans dan gunnen, 
waar Jezus ook voor mij
aan het kruishout is gegaan.
Dat zal toch helemaal niet kunnen,
wanneer ik Zijn liefde
voor mij heb verstaan?


Zouden wij wel goed beseffen,
hoe satan zijn triomf viert,
wanneer wij Gods kerk verlaten
met argumenten die niet kunnen,
omdat wij God Zijn Recht niet gunnen,
liever onze eigen wil en wet aandragen,
waardoor de satan ons met recht
als overtreders bij God aan zal klagen?


Zouden wij het wel weten,
wat God door Zijn Woord 
en Geest ons leert,
wanneer wij telkens weer vergeten,
dat Hij wil dat ieder mens 
zich tot Hem keert.
Hoe lichtvaardig doen wij zonden,
omdat het toch niet anders kan,
zonder te zien hoe diep de wonden
Hem daardoor bedroeven dan.


Kijk eens op de akker,
waar de doden zijn neergelegd,
o Geest, maak ons nu nog wakker
met het Woord, dat God ons zegt.
Doven laat Hij horen,
blinden laat Hij zien,
zullen wij dan blijven slapen
op een hoopje van misschien
zal God het niet zo erg vinden,
dat wij ons door satan 
zo hebben laten binden.



Heer' het is nog niet te laat,
nu ik mijn schuld nog kan belijden,
die tegenover Uw Heilige wet opstaat,
o Heer' verlos mij, wil mij bevrijden
van satans macht, U was het die hem versloeg,
toen U voor mij het kruis verdroeg.
Heer' laat mij op Uw Recht doen pleiten,
dan zal God Uw Vader 
mij niets meer verwijten.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten