zondag 17 augustus 2014





Julianakerk zondag 17 aug. 09.30
Efeze 3


Dat wat bedekt was is onthuld
door Jezus komst op aard vervuld.
Wat eertijds aan ons was beloofd
kan door Zijn komst nu worden geloofd.


Gods Geest die op mij is uitgestort,
zorgt dat Gods Woord mij verkondigd wordt.
Nu ziet mijn ziel verheugd wat hem is beloofd,
juicht met blijdschap, door wat ik van God geloof.



God kent mijn bezwaard gemoed
waardoor ik van satan bijna stikken moet,
maar nu ik op mijn Verlosser kan zien,
weet ik waarom hij de hel voor eeuwig verdient.



Verheugd ga ik op naar Gods verlossend Woord,
om in Zijn huis uit Zijn gunst te mogen horen.
Want door Zijn Geest heb ik daar eerder gehoord,
hoe ik door Zijn Woord opnieuw ben geboren.



Hoe tegensprekend ik eertijds was,
mijzelf geen mogelijkheid van vergeving gaf,
zo ruim en met blijdschap kan ik nu gaan,
omdat ik Gods Woord door Zijn Geest kan verstaan.



Kom ga met mij mee en wees verheugd
ga naar de plaats waar God met ons richt,
daar delen wij samen in Zijn genade, zingen van vreugd
die straalt door Hem van ons verblijd gezicht.



Kniel met mij mee in boete en berouw
over onze ontrouw en ongeloof in Zijn grote daden,
die Hij ons laat zien en daarop geeft Hij Zijn genade.
Wonder op wonder openbaart Hij ons, onze Vader.



God is Liefde,
dat maakte Hij voor ons
in Jezus Christus, Zijn Zoon waar!



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten