zondag 10 augustus 2014




Samen lijden, samen overwinnen!


In het teken van de doop
ontving ik Heer' gemeenschap
in Uw lijden en sterven
en schonk U mij de hoop,
dat U ook in mijn leven
gemeenschap hebt
met mijn lijden en sterven,
dat teken heb ik in de doop
Heer' van U verkregen.


Geen ding zal mij overkomen,
waarvan U Heer' geen deel uitmaakt,
U heeft mijn vlees ook aangenomen,
dat in zijn voegen aan alle kanten kraakt.


Laat Heer' mijn weg alleen niet gaan,
waarin beproevingen mij worden gegeven,
maar U wilt ook nu met mij daarin ondergaan,
zo zal ik ook eeuwig met U leven.


Gods Liefde is mij meerder waard,
dan al de schatten van deez' aard
die ik zonder U Heer' met niemand wilde delen,
maar Uw Liefde Heer' die wilde U mij geven.


Laat mij niet los in voor- en tegenspoed,
 U mijn Heiland, mijn Verlosser.
Houd mij verbonden aan Uw, voor mij vergoten, bloed,
dat bindt ons samen in voor- en tegenspoed.


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten