donderdag 7 augustus 2014





Heer', maak mij...


Heer', maak mij een vijand van mijn woorden
en een vriend van Uw gebod,
want met het mijne ga ik verloren,
met het Uwe keer ik tot God.


Heer', maak mij een vijand van de zonden
en een vriend van Uw wil,
waardoor ik dicht bij U word gevonden
onder Uw vleugels houd ik mij stil.


Heer', maak mij een vijand van het bedrog
en een vriend van Uw Waarheid,
waarvoor U mij met Uw bloed kocht
en door Uw liefde mij zocht.


Heer', maak mij een vijand van ijdel begeren
en laat mij verlangen naar Uw Woord,
zodat ik mij af zal gaan keren
van de dingen die niet bij U hoor.


Heer', maak mij een vriend van Uw vrienden,
die door Uw liefde U gewillig dienden,
vorm Heer' zo heel Uw Kerk
eenswillend gemaakt door Uw genadewerk.

Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten