maandag 25 augustus 2014


De juiste volgorde.


God geeft mij in Zijn Woord
door Zijn Geest gehoord,
dat wat bij mij vooraf is gegaan,
waardoor ik nu Zijn 
verkiezende liefde kan verstaan.


God gaf aan mij Zijn verbond,
waardoor het vast en zeker stond,
dat Hij mijn Vader wil zijn,
al verstond ik dat toen niet
omdat ik was nog heel klein.


God gaf daarin Zijn hand
door Jezus Zijn Zoon,
de innige liefdesband,
Die door Zijn kruis nam van mij, 
mijn verdiende zondaarsloon.


Gods Geest in mij verklaarde
de liefde van mijn God en Vader,
zodat ik Zijn Zoons woord en werk verstond,
dat werd de enige vaste grond
van mijn vertrouwen.


God gaf aan ons Zijn woord,
dat nooit meer kan worden tegengesproken,
de mens die dat door Zijn Geest heeft gehoord,
heeft met zijn eigen woorden gebroken,
die spreekt en doet dan naar Gods Woord
en zegt: Ik heb het van God zelf gehoord!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten