zaterdag 23 augustus 2014



Ontdekt worden



Wanneer ik ergens zonder kleren sta,
moet er deur zijn die dan op slot gaat,
omdat ik mij voor vreemden zou schamen
als die bij mij onverwachts binnenkwamen.


De vraag is bij mij nu ontstaan,
waar komt die schaamte dan vandaan,
zou dat het niet kunnen wezen,
dat Gods recht op mij dat heeft gedaan?


Daardoor bedek ik dan bij mij,
de dingen die Hij niet mag zien of weten,
terwijl ik daarmee laat blijken,
dat ik niet meer op Hem kan lijken.


Jezus kwam door dichte deuren,
zonder dat men Hem hadden verwacht,
dat kon door Zijn onschuld gebeuren,
daar Hij Zijn vrede hen bracht.


Waar Jezus de mens ontmoet,
is Hij het die ons van schaamte ontdoet,
daarvoor moest Hij naakt aan het kruis hangen,
door en voor ons, zo wil God ons ontvangen.


Wanneer Jezus mij ontmoet,
is Hij het die mij met vrede begroet,
uit die ervaring kan ik spreken dat 
geen ding bleef in en rondom mij onbedekt,
waardoor Hij Zijn liefde voor mij, 
en ik in Hem, in mij heeft verwekt.


Wie Jezus door Zijn Geest en Woord ontmoet,
kan niets voor zichzelf meer achterhouden.
Daarom zegt Hij, 
komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn,
Ik zal je rust geven, (Math. 11:28)
op Zijn liefde voor jou en mij, 
kunnen wij vertrouwen!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten