dinsdag 19 augustus 2014






Verschil dat onderscheid...

Ik kan niet onderscheiden 
geloof in het ongeloof,
maar ik mag mij wel verblijden
in God mijn Opperhoofd,
Hij kan onderscheiden
mijn hart in diepste grond,
bij voorspoed en in lijden,
geschiedt Zijn wil terstond.


Ik kan niet onderscheiden
in voor- of tegenspoed,
maar ik weet dat God
in blijdschap en in lijden
het goede voor mij doet.
Hij weet in al mijn dingen
wanneer ik huilen zal of zingen
wanneer dat bij mij komen moet.


Ik kan niet onderscheiden
het goede en het kwaad,
Gods Geest kan het mij leren,
waardoor ik dat versta.
Maar ik mag mij wel
 in mijn God verblijden
omdat Hij mij in Christus laat weten,
dat Hij mij niet verlaat.


Ik kan niet onderscheiden
het leven of een geestelijk dood,
Jezus geeft mij door Zijn lijden,
het verschil om te kunnen onderscheiden,
 dat niet Hij maar ik het ben,
de oorzaak van Zijn dood.
Waardoor ik mij in God kan verblijden
dat Zijn liefde mij redde uit die nood.


Ik kan niet onderscheiden
Gods ondoorgrondelijke voorzienigheid,
waardoor ik niet kan weten,
de lengte van mijn tijd in Zijn eeuwigheid.
Maar God zal mij alles eens verklaren,
waarom Hij mij door Zijn liefde
mij nu nog wil bewaren,
waarna ik Hem nooit meer hoef te vragen
wat haat van liefde onderscheidt.


Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten