woensdag 20 augustus 2014



Zo dicht erbij 
en toch veraf zijn.

melodie: De lofzang van Zacharias.


1. O Heer' zet in dit hart van mij
de aardse dingen nu opzij,
laat daar geen zonden meer in toe,
geef door Uw Geest de vraag van hoe
ik doen moet wat Uw wil gebiedt.
Want zonder Hem zie ik dat niet.
Laat mij niet tegenspreken,
dat Woord waardoor U tot mij kwam,
wat mij verbond aan Adams stam,
dat U gewillig op U nam.


2. Laat door Uw Woord mij Heer', verstaan
het werk dat door U  is gedaan,
O Geest doorbreek daarvoor mijn oor,
waardoor ik Jezus woorden hoor,
laat al die dingen die ik dien,
daarin de schulden aan mij zien.
Zodat ik kan belijden,
dat Jezus kwam ook voor mijn schuld
die Hij aan 't kruishout heeft vervuld,
dan zal Hij mij verblijden.


3. Mijn ziel zingt nu mijn God ter eer,
eerbiedig kniel ik voor Hem neer.
Eerst heb ik over Hem gehoord,
maar nu versta ik pas Zijn Woord.
Doordat Hij kwam in Adams stam
zo al mijn schulden op zich nam.
Dat wonder van genade,
waardoor ik nu mijn Heiland ken,
mijn danklied voor mijn Koning breng,
O zondaar ja, kom toch tot Hem.


Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten