zaterdag 16 augustus 2014



Oorlog of vrede?

lezen Joh. 16: 5-11


Wanneer ik naar oprechte vrede ga verlangen
tussen God- en satanswerk,
dan zal mijn echte ik, door een waar geloof
in Christus Gods Zoon, met Hem
ook aan het kruis komen te hangen
en heel Gods ware Kerk.
Want dat is naar Gods Heilig recht,
het door Jezus alleen verdiende genadeloon.
Gods onoverwinbare Liefde
regeert eeuwig in vrede vanuit Zijn troon.



Gods Geest openbaart en verklaart mij, 
 mijn schijnheilige wil naar vrede,
Hij valt mij met Gods Woord
naar Waarheid hiermee in de reden,
die ik mijzelf door satans wil heb aangewend.
Hij laat mij mijn onbespreekbare onwil zien
om aan Gods wil in vrede mee te werken,
zoals de eeuwen door, het slagveld Israël verdiend
   door het geloof in Christus nog niet waar te merken.



Gods Zoon verwierf de vrede door Zijn dood,
Hij riep aan het kruishout in grote nood,
Mijn God, Mijn God waarom verlaat Gij mij,
Hij kocht de ware vrede door zijn vergoten bloed
voor alle zondaren vrij,
die naar Gods recht en wil Hem toebehoren.
Geen mens gaat door een waar geloof
in dood en opstanding van Gods Zoon, verloren.



Mijn ziel en lichaam die elkaar bestrijden,
daar waar het in Christus met Hem begon te lijden
aan mijn opstand tegenover God,
dat elk mens met mij in Adam heeft gekozen.
Daarvan alleen rechtvaardigt God de 
 door Jezus bloed, aan Hem geschonken goddelozen.
De zielen zijn overtuigd van ongeloof
om uit zichzelf naar vrede te verlangen.
Zij buigen alleen door Jezus liefdewerk hun hoofd,
zij gaan vrijwillig met Hem aan het kruis,
komen met Hem verlost van dood, graf en hel
bij God hun Vader in vrede thuis.


Soli Deo Gloria! 


   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten