woensdag 6 augustus 2014



Onmisbaar is Gods Geest voor mij!


Dan, wanneer Gods Geest van mij wijkt
dan bezwijkt mijn kracht,
er is dan geen spiegel waarin ik kijk
en geen hulp die ik van God verwacht.


Dan, wanneer Gods Geest van mij wijkt
dan is er in mij geen enkel onderscheid,
tussen het gebod van God en mijn eigen wil,
dan is binnen in mij alles angstig stil.


Dan, wanneer Gods Geest in mij wijkt,
draait alles ineens weer om mijn gelijk,
geen luisterend oor of een geduldig gebaar
komt er in mij meer openbaar.


Dan, wanneer Gods Geest van mij wijkt,
leef ik op wankele benen alsof ik bezwijk,
heen en weer gedreven naar alle kanten
 ik heb de klok horen luiden, maar weet van geen wanten.


Dan, wanneer Gods Geest in mij is,
zijn mijn gangen vast en zeker, ja gewis,
dat ik dan in God mijn vertrouwen stel,
door wat Gods Geest mij uit Gods Woord spelt.


Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten