maandag 4 augustus 2014



Wie het zal zijn,
wie zal het wezen?

Er zaten drie christenen,
een mohammedaan en
een ongelovige bij elkaar,
een Gereformeerde, 
een Hervormde,
een Rooms Katholieke
een Mohammedaan
en een ongelovige,
ze stonden alle vijf op hun naam.

De eerste zei:
bij ons kunnen er geen ongelovigen meer zijn!
de tweede zei:
bij ons kunnen er nog zondaren zijn!
de derde vroeg:
zouden er zonder een Paus nog christenen bestaan?
de vierde zei:
God alleen is mijn Vader,
daar heb ik mijn best voor gedaan,
christus zie ik niet staan.
de vijfde zei:
zolang jullie daar zo over denken
maken jullie het voor mij onmogelijk
om een gelovige te zijn,
want bij wie moet ik dan zijn?
Zij bleven alle vijf zitten
en zijn op hun standpunt blijven staan.

Eén is er uit het graf opgestaan,
zodat niemand daar hoeft te blijven,
dat heeft Hij voor God Zijn Vader gedaan
en voor hen, die niet op hun naam blijven zitten.
De mens, die weet Wie dat zal zijn
is op zijn knieën naar Zijn kruis gegaan,
want Hij rechtvaardigt goddelozen,
Jezus Christus is Zijn Naam.

Hoeveel zijn er aan Hem voorbijgegaan?


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten