zondag 3 augustus 2014


Heer' beheert U mij?


Jesaja 30: 15

Alzo spreekt mijn Heer' der Heren,
in Zijn recht de Heilige God,
door omkering en door rust
zou ik behouden kunnen worden,
in stilheid en vertrouwen mijn sterkte zijn,
maar ik heb dat niet gewild.


O God geef dat ik ernst maakt
voor de zorg van mijn ziel.
laat mijn oog op U gericht zijn.
Neem U de teugels van mijn lichaam
zodat dat wordt geleid,
waardoor mijn ziel bevrijd
rusten kan in het hevigst van de strijd.


Uw Geest heeft mij gewezen
op wat Uw Woord mij zegt.
Van Hem heb ik vrijmoedigheid verkregen
om te kunnen pleiten op dat recht,
wat Jezus aan het kruis verwierf,
daar voor mijn zonden stierf.


O Heer' U hebt de prijs betaald
van wat mijn ziel heeft gekost.
De schulden van mij weggehaald
waardoor ik ben verlost.
Leer mij aan U te geven
al wat ik zelf niet kan.
Om naar Uw wet te kunnen leven,
door Uw gena', ach geef mij dat dan.


U Heer' U telt de haren van mijn hoofd,
geen ding van mij
gaat aan Uw aandacht voorbij,
dat zijn Uw eigen woorden.
Niets is voor U onverwachts,
daar ik niet aan heb gedacht,
dat wist U al ver van tevoren.


Zo wist U Heer' waarvoor U kwam, 
al ver voor dat ik geboren was,
was U die in Adam mijn schuld op U nam.
geen ding gaat aan Uw oog voorbij
ja, van onzichtbaar ver ziet U mij, 
geen ding laat U in het ongewisse
Mijn Heer' en God,
U kan zich nergens in vergissen.


Zo kan ik mijn vertrouwen stellen
op U allen mijn Heer',
zoals U mijn haren kunt tellen
zo kan kan U nog veel meer.
Wil U de zorg van mijn ziel op U nemen
dan zijn van U al mijn problemen, 
O Heer' draagt U deez' voor mij weg.


Soli Deo Glora!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten