dinsdag 19 mei 2015

Altijd gereed zijn!


Math. 25: 1-13

Laat Heer' mijn lampen goed gevuld,
ja van voldoende olie zijn voorzien,
zodat in de tijd van Uw geduld,
Uw licht mijn wakend oog bediend.


Laat Heer' mijn kruiken zijn gevuld,
zodat Uw komst mij niet verbaast,
de lege kruiken mij dan dwingen tot haast,
ik te laat bij U komt door eigen schuld.


Laat Heer' Uw licht bij mij blijven,
brandend door Uw Heilige Geest,
waardoor Hij het duister zal verdrijven,
tot de komst van Uw bruiloftsfeest.


Laat Heer' in de tijd van U verwachten,
dat de slaap mij niet zou kunnen verassen,
waardoor ik bij Uw plotseling komen,
onvoorbereid Uw bruiloftsfeest niet bij kan wonen.


Laat Heer' bij mij nu geen enkel moment,
Uw komst mij plotseling zal overkomen,
zodat ik met Uw licht vervuld, altijd gereed ben,
om Uw liefde voor mij dankbaar te belonen.


Soli Deo Gloria! 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten